fredag 30 mars 2012

iPad-fodral - beskrivning.

Ägnade ett par timmar till att sy ett iPad-fodral häromkvällen. Jag använde möbelull från Stoff och Stil, ett ganska tunt bomullsgarn, en nål till ull och en sax. Mycket enkelt!


Eftersom jag inte fick tag i så tjockt tyg jag gärna ville sydde jag med dubbelt. Så jag klippte ut två lappar tillräckligt stora för att nå runt iPaden + lite till "locket". På sidorna hade jag ca 1,5 cm extra för att sy i. Sen lade jag bitarna ovanpå varandra och vek ihop till en påse. Sen sydde jag langettstygn runt alla kanter. UTOM på locket.


Innan jag sydde igen det skar jag ut en tunn skriva kartong och stack ner mellan tygstyckena på baksidan för att få extra skydd.


Sen sydde jag igen locket och så var det klart! Tänkte sätta en knapp eller kanske kardborre på framsidan men tycker den fungerar bra ändå.


Frågor? Bara skriv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...