tisdag 8 maj 2012

Om hönsfantasierna får flyga fritt.

Jag drömmer om två-tre hönor till men det är verkligen så svårt att hitta några man vill ha tycker jag. Rätt ras, rätt färg, rätt ålder, i rätt del av landet. Så om jag nu bara skulle få drömma..

Då hade jag byggt två stora burar till i garaget, till unghöns. Sen hade det kanske fått bli några kycklingburar ovanpå varandra, kanske tre stycken. Till olika raser eller åldrar. Köpt en äggkläckare och köpt in befruktade ägg.

Det dumma här är ju att jag bara vill ha 4-5 stycken vuxna hönor. Hönor, inte tuppar så dessa måste man göras sig av med och det är tyvärr inte det lättaste. Eftersom det bara går en tupp på x antal hönor blir det ju alltid för många.

Jag får helt enkelt drömma vidare och kanske förverkliga mina drömmar i lite mindre skala. Kanske ska jag bara köpa en liten kläckare... och några få ägg. Bygga en liten kycklingbur och kanske en lite större bur i garaget.

Lycka som liten, dem kan man ju bara inte säga nej till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...