måndag 13 september 2010

En fantastisk sommar.

Nu får man väl ändå säga att sommaren faktiskt är förbi. Sorgligt men sant. Vi har haft en helt underbar sommar med trädgård för första gången och jag tror ingen har njutit mer än jag.

Jag har vänt och vridigt på vår trädgård, testat och utforskat. Den kommer jag lägga mycket tid på i framtiden. Jag har en känsla om hur jag vill att det ska va, men ännu ingen bild. Det är kanske därför hösten och vintern kommer så lägligt i år. Detta året har jag nytta av den. Detta året ska jag använda den till att låta trädgården vila, söka inspiration och låta en bild växa fram.

Den ska va lummig och den ska va vår, full av djur och liv och framför allt färger. Huset ska vara vår lilla koja som smälter in i en oas. Men hur såg en 40- eller 50-tals trädgård ut? Var det inte en slätklippt gräsmatta med någon syrenbuske mitt i, tujor och lågt metallstaket? Jag vill ha en egen värld, men ta vara på själen och det som redan finns. Stort fokus på ätbart och användbart, plats för odlingar och förvildade rabatter.

Åh, jag kan sitta och drömma i all oändlighet... Nu kan jag drömma hela vintern utan att ha dålig samvete för att jag inte gör något i trädgården.

1 kommentar:

  1. Hej Henrik och Camilla!
    Jag heter Cecilia och skulle vilja komma i kontakt med er gällande ett samarbete. Kan jag nå er på en e-postadress?


    Vänligen,
    Cecilia Linder (cecilia@prontocommunication.se)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...