måndag 30 januari 2012

Keramiktankar.

Ja, den oisolerade keramik verkstaden är ju minst sagt kall såhär års. I förra veckan drömde jag att vi hade ett till "garage" på tomten - med öppen spis i. Nu kan jag inte släppa tanken på en öppen spis i keramikverkstan. Kanske skulle man kunna bränna något litet där i också. Det förblir nog bara drömmar.. Men jag har fått några väldigt fina tunnor i olika storlekar som jag ska se om jag kan använda till att bränna lite i. Har såklart, nu när jag inte kan, massor av keramikideer! Allt läsande av keramikbloggar hjälper ju inte direkt.

Främst skulle jag vilja göra mina självbevattningsstrutar till inneblommorna. De ska ju inte ens glaseras. Får kanske ha upp lite lera och bara kavla. För att stilla suget lite. Så har jag lite mer att lägga i tunnan när jag kommer så långt. Ibland (men sällan) önskar jag att huset var fyra gånger så stort - tänk att ha plats till alla roliga projekt. Kanske skulle jag börja med att rensa ut lite - det får bli det första projektet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...