måndag 13 februari 2012

Då var det färdigbränt!

Efter 4-5 timmar igång slocknade den utan att ha bränt ner speciellt mycket av spånet. Satte fyr på den igen, la på locket men en större glipa. Nästa morgon hade den slockat och var sval så den hade nog bränt ner det ganska snabbt. Då var den bränd hela vägen ner i botten förutom under en plåtburk jag hade längst ner. Där i var inte ens sakerna brända, alltså fortfarande så att de kunde lösas upp med vatten igen. Min lite större "bladskål" sprack (ganska väntat) på mitten men allt det andra höll till min förvåning. Jag fick även bekräftat det jag läst, att det är en dum ide att ha glasyr på när man ska bränna såhär, hade inte hänt nånting så uppenbarligen blir det inte speciellt varmt. 

Så nu står jag med en massa keramik som inte direkt kan användas eftersom det inte är glaserat. Roligt expriment men åhh vad jag saknar en ugn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...