måndag 27 februari 2012

Våra höns - reportrar och dykare.

Hönsen fick gå lösa igår och tyckte livet va ganska fint. Alla har sin plats och syssla i flocken - Lycka gräver, Lemon äter allt som är lite för högt upp så hon måste hoppa och Bailey äter det jag ger dem, varför krångla till det liksom? Att gräva och äta av det man inte får - det är det bästa, tycker Lycka som alltid siktar in sig på de få plantor jag faktiskt bryr mig om. 

Jag fyllde upp lite vatten i en majsburk och gav dem när de var på utflyckt. Två gånger doppa Lemon hela huvudet innan hon verka förstå att det trots allt inte va nån majs där i utan bara vatten som man skulle dricka.  Lycka skratta så hon tjöt och Bailey skaka på huvudet och gick, pinsamma syskon. 

 Ska du va paparazzi ska jag va reportern, säger Lycka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...