torsdag 27 september 2012

Ugnen strejkar - bigtime.

När jag köpte ugnen jag har nu tänkte jag att jag inte skulle göra om samma misstag som sist. Det vill säga inte köpa en ugn importerad från USA som skulle kräva att hela sydsverige blev uppsäkrad med en automatik ingen förstod sig på inom en 600 mils radie (god bless the internet). Detta visade sig trots allt vara ett dåligt val. 

Ugnen jag köpte är från ett mycket känt märke, en vanlig modell med en vanlig automatik och ändå blir det bara fel, fel och fel. Jag började med att beställa nya porslinsrör som elementen är virade runt. Ett hade gått i sönder och jag tänkte att jag skulle ha några extra så jag beställde fyra. Jag fick 40 st. Fyrtio. Det är ganska många rör. Så, igång med att krångla tillbaka dem till Tyskland där de kom ifrån. Beställde nya element för ett hade gått sönder och jag ville inte riskera nåt med att laga de gamla. Tyckte de såg lite udda ut när de kom men det stod ju att det var rätt och vad vet lilla jag? Säkringarna small ju som jag vet inte vad när vi försökte komma på vad som va fel innan pappa-elektriker konstaterade att det MÅSTE va fel element. Så nu väntar jag än en gång på element. Eller först och främst ett svar över huvud taget på om det är rätt eller fel. Suck. Jag vet inte riktigt hur det fungerar med mail i Tyskland men inte går det snabbt i alla fall hos detta företaget. Åter; suck. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...