lördag 16 mars 2013

Det där med djur och ekologi.

Skrev ju lite om mina hönsmatsfunderingar för någon dag sedan och tänkte bara bygga vidare lite på det. Jag har på sistone funderat på att prova pellets (peewee) i kattlådorna. Här är några anledningar:

* Sanden bryts i USA, skeppas hela vägen hit och till råga på allt är den inte återvinningsbar.
* Det kommer sand överallt trots mina mest inovativa uppfinningar och det driver mig till vansinne.
* Tycker inte om lukten av sanden, har heller inte hittat någon perfymerad jag gillar och ur miljösynpunkt borde det va superdåligt.
* Det verkar trevligare för katten med peewees system; torrare och mindre dammigt.
* Man kan köpa ekologisk pellets och sedan slänga det i komposten om man vill.
* Billigare och inte lika tungt att bära.

Så nog om det. Vad jag egentligen skulle komma till var att det kommit ekologiska kattlådor, tyvärr inte till Peewees system än, vad jag vet? Men Becothings gör riktigt snygga kattlådor, spadar, matskålar med mera till katter men har även en massa produkter till barn - till ett riktigt bra pris. De är gjorde av växtfibrer från bambu och ris och lägger du den på komposten bryts den ner på 2-3 år.


I Sverige hittar man dem bland annat i Swecat's webbshop som övrigt har en hel eko-avdelning med fina saker till katterna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...