söndag 29 april 2012

En riktigt tung dag.

Igår när vi kom hem, glada över att ha hämtat vår blivande damm skulle jag släppa ut hönsen. Bailey och Lemon sprang ut som vanligt och jag tänkte att Lycka säkert ligger och ruvar som hon gjort sista tiden. När jag öppnade luckan låg hon på äggen, död. Jag kunde inte se något blod, sår eller nåt annat konstigt och förstod ingenting. Efter lite undersökande hittade vi ett stort, djupt sår på halsen under fjädrarna. Hon har alltså blivit ihjälbiten av något djur som tagit sig in i buren. Så sorgligt. Fina, fina Lycka. Så tam och go.

Jag blev lite smått hysterisk och satte genast igång med att förverkliga mina planer på ett hönshus längst in i garaget. 3-4 timmar senare var jag nästan färdig.



Första natten fick de sova utan reden och strö på golvet, men i alla fall säkert. Bilder på hur det ser ut nu kommer snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...