onsdag 18 april 2012

Trädgårdens entré.

Sitter och funderar lite på entren till trädgården och huset. Där det är tänkt att man ska gå nu är det bara gräs och en stor ful fläkt. Så nu planerar jag att gjuta svarta, runda trampstenar i betong som blir gången in.


Vill gärna också ha en "dörr" in i trädgården som ger lite insynsskydd och känslan av ett nytt rum. Därför tänkte jag bygga två svarta spaljeér igen. Har en idé om en vildvuxen pipranka vid varje som slingrar sig över dem. 


Har också funderat på att plantera några buskar på båda sidorna av trampstenarna. Problemet är bara dels att det är i öster, dvs en hel del skugga, dels att jag vill ha det lättskött och ha en så lättklippt gräsmatta som möjligt. Plus att jag ännu inte hittat någon jag tycker är fin, förutom rhododendron som det kanske kan bli lite för blåsigt för. Så det får funderas vidare lite till på den fronten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...