tisdag 17 april 2012

Om att välja och inte vraka.

Några minuter på Blockets avdelning Bygg & Trädgård kan verkligen få min hjärna att gå helt i spinn! Jag får så många ideér av allt (skräp?) de säljer där att jag efter fem minuter knappt vet vad som är bak och fram.

- Ett västhus som ska stå upp mot en vägg, som jag såå länge velat ha, trots att jag fattas väggen.
- Diverse oljefat, baljor och badkar man skulle kunna både ha dammar och träd i.
- Utemöbler är det ju inte direkt nån brist på, inte hos oss heller men trots det så rycker det lite i "vill ha-nerven".

Jag har fortfarande inte lärt mig att kunna välja vilka projekt jag ska göra (först) och undrar hur jag nånsin ska lära det. Det ligger tydligen inte i min natur. Allt på en gång, efterhand som de kommer. Men en massa halvfärdiga projekt är inte heller min grej. Ja, ni hör ju vad som maler i mitt huvud idag. Kan va för att jag jobbat, jag vet inte hur många dagar i sträck och min hjärna är desperat efter att tänka på nåt annat.

Tyvärr är där inget av det som jag faktiskt letar efter, som tex. en vacker bänk eller skifferplattor, naturformade. Jag får helt enkelt spinna vidare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...