tisdag 21 augusti 2012

Mänskligheten är tragisk.

Igår när jag kom hem skulle jag släppa ut hönsen som jag gör varje dag. Men något stod inte rätt till. Hasparna med låsfuktion satt inte som det skulle och en höna fattades, lilla Lemon. Vi började leta och fråga grannarna om de sett något. Att det var en människa och inget djur som gjort detta var det inget tvivel om. Ingen hade sett något. När vi yrar omkring och letar får jag iden att jag ska titta i soptunnan, där var hon inte. Fortsätter på samma spår och tittar till sist i en plåttunna som jag har som fodertunna. Där i ligger hon! Under plåtlocket som de lagt tillbaka över henne. Levande men medtagen. Tunnan står inne i garaget där hönsen bor men utanför buren. Max en timme till och hon hade dött av syrebrist. Eftersom de har en stor foderautomat kunde det gått dagar innan jag titta där i, hemska tanke. Jag är så glad att hon överlevde, lilla Lemon, oskyldigast och försiktigast av dem alla. Senare på kvällen börja hon äta och dricka, i morse ruva som hon förr. Det känns skönt.

Men det hela känns så sorgligt. Mycket tyder på att det är ett barn som gjort det, vilket gör att det känns ännu värre. Polisen tyckte i alla fall att det hela var lika sjukt som vi gjorde och kom dit. De tog några saker med sig men jag tvivlar starkt på att de kan hitta den skyldige.

Lemon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...