tisdag 7 augusti 2012

Status i en minimal köksträdgård.

Där är ingen större succé i köksträdgården detta år tycker jag. Antagligen på grund av brist på skötsel och intresse av mig. Grönkålen vill inte alls, den växte helt utom kontroll förra året tyckte jag utan att jag gjorde nånting, vad ska hönsen äta i vinter nu? Jordgubbsplantorna har helt gett upp. Tomatplantorna däremot ger oss mycket tomater. Gurkorna hade jag nästan helt gett upp hoppet om tills jag tittade till dem i helgen och hitta några som var god på väg och väldigt många blommor. 

Så med tanke på att jag inte har lagt många minuter på skötsel är det väl ganska bra med lite gurkor och tomater som resultat. Nästa år får bli att bättre odlarår.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...